Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under januari 2011

Av Jossan Bergström - 22 januari 2011 21:25

                                             Hej

Igår så orkade jag inte att blogga för jag var så trött,jag hade varit ute i stallet hela dan. men det här gjorde jag i går: Jag och Fabian, Greta och Alladin var och red och det gick bra,först så sprang vi lite på åken sen gick vi ut på en liten väg oh tränade på att buga. Fabian böjde på benet och Alladin bugade en gång på riktigt dom var JÄTTE duktiga! Sen gick vi hem och sadalde av och satt på täcken och släptte ut hagen, och jag mockade och tog in hästarna sen kom greta och vi gjorde våra läxor. Sen så såg vi på filmer om hästar! Ja det var som hände igår. Idag har vaknade jag åtta och rog ut hästarna och mockade boxarna och tränade Fabbe och Åna på bugning och Fabian fattar nu och böjer mer på benen än förut, men Åna gick bara bakåt hehe, Sen åt jag efter det gick jag ut i hagen och smörjde Fabians och Ånas träns.Och alla hästar stirrade på mig som om jag vore galen men det kanske jag är. Ja det var idag nej! Jag har varit vid mormor och morfar och käkat smörgåstårta. ja sen har vi tagit in hästarna och gett dom vatten!

Hej Då så länge



Av Jossan Bergström - 20 januari 2011 20:27

Hej...Idag har jag varit i skolan,då i skolan hade jag värdens största huvodvärk.Men det kan också vara mina så kallade klasskompisars fel., hela dan har dom skriket hela dan verkligen!men jag åkte inte inte hem, jag stannade på grund av att jag hade inget val för att jag hade den svåra huvodvärken på sista lektihonen. Och det var då mina klasskompisar var som värst, och jag hade skolans sämsta lärare då. Jag slutade klockan 20 över 3 fattar ni?? Sen åkte jag hem och åt tre pannkakor hade fortfarade ont i huvodet, och mamma fick lov att åka och hämta Erica i vansbro så jag var ensam hemma. Eftter jag hade ätit gick jag ut och tog in Fabian för jag hade tänkt att vi skulle vara ute innan det vart för mörkt,men först ville inte Fabian gå in i stallet men jag fick in han i stallet. Sen borsta jag och sadlade jag och när jag skulle tränsa så gick det inte så bra han höjde huvodet hela tidern..Helt äligt så grät jag..Jag var sur på mig själv för jag kunde inte tränsa..Men sen tog jag mej samman och ringde mamma och hon tränsade åt mig.Sen så red jag på åkern travde och galopperade, han var duktig och lyssnade på mig.Han lyssade fantasktit och jag är så stålt över han.Och när jag red kom jag på mig själv att jag hade inte huvodvärk längre,hästarna har sin magi.Sen red jag hem och då var det verkligen mörkt,för det tog ett tag att sadla och det. Väl hemma så sadlade jag av satt på han sitt täcke och gav han hö och foder jag var ju i hans box och dom skulle in då så han fick stanna kvar där. Ja det är vad jag har gjort idag. I morgon ska man till skolansen när jag kommer hem ska jag prova lära Fabian att BUGA men jag vet det tar tid men jag ska försöka. Sen ska jag mocka för mamma har mockat nu ett tag så nu är det min tur. Nu ska ni få lite bilder från idag:

Åna och Ericas arm.  

  

Åna och Erica

  

Fabian utan grimma

  

Fabians Nos

  

Fabian

Av Jossan Bergström - 17 januari 2011 23:12

hej hej.. Första blogginlägg på mobilen, i morgon sak jag kolla på greta och mia när dom ska ha hoppträning i ridskolan. Det ska bli roligt att se hur man gör på en hopplektihon. Ska nu sova godnatt!

 
Av Jossan Bergström - 17 januari 2011 17:54

Idag har jag  varit hemma jag har haft magsjuka så jag måste vara hemma i 48 timmar för jag är en "Smittrisk" Men jag orkade inte vara inne så jag gick ut och hållde på med Fabian undertiden mamma red Åna för jag fick inte rida idag. Så här kommer jag med bilder och en överasking;

        

Och överaskningn är en: VIDEO


  Han ville inte komma i början men sen så övertalade jag honom med lite godis.  

Av Jossan Bergström - 14 januari 2011 20:40

Idag fyller Pappa 42 år och Sanna 18 år..GRATTIS

    



GRATTIA

Av Jossan Bergström - 14 januari 2011 20:32

Först oh fremst vill jag säga förlåt Baringa och BAllerina dom är faktiskt 30 och 25 år. Jag skrev lite snabbt och mamma var inte inne så jag var inte säker men jag chansa. Idag ska ni få lite nya bilder på mig som min syster sanna har tagit.

               

Av Jossan Bergström - 10 januari 2011 17:28

Här kommer info Om MIna hästar:


Carol 16 år (Inte säker) Shettis/ Går ej att rida har fång

       

Åna/Haney River 11år Varmblod /Har varit travare är nu bara ridhäst

Fabian 17 år D-Ponny okänd ras/Ridhäst och hopphäst


MAmmas hästar:


Baringa 28 år/ Har gått i pansion.

Ballerina 23 år/ KAn ridas men har inte gjort det på flera år kan räknas som pansionär.Dotter till  BAringa.


SÅ varsegod lite fakta. Tyvärr så har jag inge bilder på Baringa och Ballerina

Av Jossan Bergström - 10 januari 2011 17:22

Nu har jag enkligen en bild på Fabbe men jag har inte tagit bilden det har Greta men det bilr bilder som jag har tagit får ni KANSKE i morgon..

        FABIAN 17ÅR

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards