Allt som händer runt mig!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Intressant dag

Av Jossan Bergström - 27 februari 2011 22:50

I dag har det varit den mest intresannata dagen på länge. Jag vaknade halv åtta av att mamma väckte mig och sa att Fabians ägare skulle komma.

Så jag gick upp och satt på mig stallkläderna och gick ut och fixade lite. Sen så red jag och Mamma innan dom kom. Vi red ute i skogen, dom fick springa rätt så mycket, men hittade "världens bästa väg" så dom fick skritta hela tiden typ. När vi kom hem med hästarna så sadlade vi av och borstade och tog ut dom ur hagen, sen så åkte mamma och körde tillbaka bilden, vi har lånat Sanna och Ericas farmors bil. Under den tiden så gav jag hästarna hö och vatten. sen gick jag in och såg på tv. Och sen kom mamma och det kändes alldes efter mamma gick kom dom, alltså Fabians ägare. och så kom dom så vi visade dom Fabinas box och han såklart. Sen gick vi in oh fika då hade dom tagit med saker som vi kunde få köpa och det här köpte vi tyvärr har jag inga bilder än men i morgon kan det hända att det kommer nån.

Saker vi köpte

Bebisblå fleece täcke -Fabian

Grimma med snöflingor på nosen- Carol

Grimma med snöflingor runt hela- Fabian

Grimma med hjärtan- Åna

Rutigt fleece täcke- Carol

Träns med messings pannband och nosrem- Åna

Sahbrak vit med text Fabian- Fabian

Shabrak vit - Fabian/Åna

Sadelgjord i läder- Fabian

Grimskaft svart/vit- Fabian

Sadelrumpvärmare-Fabian

Det var nog allt, sen fick vi några grejer gratis för det har varit Fabians förut

Grimskaft rött- Fabian

Benskydd- Åna/Fabian

Bett i messing - Fabian

Jag tror det var allt, det var mycket grejeor jag kanske kommer på mer sen. Sen efter vi fika åkte vi allehopa alltså Fabians Ägare, jag och mamma hem till morfar och kollade på Rebel ocH Brago. Sen åkte vi till travbanan och kollade in det nya stallet, det stod det redan sex hästar där och det är tio stallplatser. Jag vart sur på mig själv efterråt för jag inte tog några kort, för ingen kommer läsa den här texen innan jag lägger in bilder på grejorna. Tillbaka till saken, vi kollade på stallet kelade lite med hästarna sen fick Fabians ägare lov att åka för dom har ju en häst själv som dom måste ta hand om, och då var kl fem. Så åkte dom och vi sa hejdå och vi åkte såklart vi med. Vi åkte hem slängde i oss mat, sen gick vi ut och mockade åt hästarna och tog in dom. Ja det var nog allt,  morgon blir det ridning, mockning och att gå upp kl halv åtta. Nu måste jag Sova

Hej då Sys

  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan Bergström - 17 maj 2016 09:43

Det var längesen jag var här inne, och mycket har ändrats sen dess. Jag har flyttat hemifrån och bor själv i en studentkorridor i utanför Falun. Jag går på Kristinegymnasiet och läser samhällsvetenskap. Jag funderar på att börja blogga igen. Men...

Av Jossan Bergström - 14 februari 2015 10:31


Red både Fabian och Mirinda igår, Mirinda var lite dryg, hon låg på bettet och var mer intresserad av sakerna runt omkring henne. Försökte ändå köra ett relativt bra dressyr pass, men det gick inte så bra som jag vela. Men men! Sprang av henne i skog...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 21:53


Blev ändrade planer idag med! Blev ingen ridning på mammas kompis häst, tiden blev ändrad till fredagen. Mirinda: hon kördes istället idag, för hon har blivit riden de senaste passen. Körde först 4 varv på banan som uppvärmingen, skuttade ett halvt ...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 08:14

Imorse var jag inte lika pigg när jag vakna, men inte heller lika trött som jag var förra veckan. Idag ska jag hjälpa en vän till mamma och rida en av hennes travare, jag går antagligen ut i skogen och klättrar + lite trav. Blir antagligen någon in...

Av Jossan Bergström - 9 februari 2015 20:01

Jaha ridturen blev lite ändrade idag, blev en skitt och trav tur tillsammans med pappa som körde en av travarna, Rurik. Inte så lätt att ta kort när man rör sig, och ekipaget som man tar kort på sig rör sig också :) Men ridturen gick bra, Fabian ...

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards