Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under mars 2011

Av Jossan Bergström - 24 mars 2011 20:31

Jag har inte bloggat på ett tag, jag har inte bloggat för varje dag har sett likadan ut. Jag har varit i skolan sen åkt hem och ridit. Men en bra sak är att Åna är rätt så okej i benen så man kan rida henne, men bara skritta för mamma vill inte att hon ska börja halta igen. Men idag så har det varit rätt så annorlunda, mamma kom och hämtade mig sen sa hon att vi skulle åka och rida en travare åt en av hennes kompisar. Så vi åkte hem och bytte om och åkte dit. Vi tränsade och asadlade, mamma red i början för att känna hur han var och hon sa att han var väldigt känslig i munnen. Sen  hoppade mammas kompis på och red på en skogsväg och på vägen hem fick jag hoppa på, mamma hade rätt, han var jätte känslig i munnen men annars så var han duktig, han lyssnade på sänklarna och man kände på han att han hade blivit riden tidigare. Sen red jag hem honom sen så sadlade vi av och tränsade av. Sen sa vi hej då och jag och mamma åkte hem tyvärr så har jag inga bilder! Fabian fick stå för vi kom hem så sent och vi fick lov att äta och vi fick lov att äta. Men Fabian brydde sig inte så hemskt, för jag satt i boxen en lång stund och mysade med Fabian. Nu ska jag sova!

Av Jossan Bergström - 20 mars 2011 20:45

JAg satt här hemma och kom på att jag ville klippa mig, jag hade tagit hästarna och kom på att jag ville ha lugg. Så jag fågade Erica och hon ställde upp. Hon har klippt Sanna innan och nu ska hon kippa mamma.

Före:

  Efter:

 

Ska sova nu

Godnatt!

Av Jossan Bergström - 20 mars 2011 17:38

Nu drar jag ut till stallet och tränar lite bugning!

Jag kommer inte ta bilder för jag inte har någon kamera. JagUnderar om någon har någon kamare som bara ligger för jag har råkat ha sönder min kamera, jag tappade den när jag var ute och red.

  
  
Av Jossan Bergström - 20 mars 2011 13:45

Hej jag orkar inte skriva om dagarna jag inte har skrivit om, det är för dom dagarna har gått rent åt helevete,nu gömmer vi det! Jag har varit gring och trött så ridning har inte gått så bra.

Idag ska gick jag upp vid halv åtta och tog ut hästarna, jag var klar där ute vid åtta tiden.¨Då gick jag in och åt frukost och såg på tv och klickade på darton tills kl var runt halv elva för då hade Fabian ätit klart. Så jag gick ut och skulle ta in han och då var Åna bråkig för hon är så het för hon har stått så länge. Men tills slut slut så fick jag in Fabian i Ballerinas box utan Åna följde med. Jag borstade och sadlade och tränsade som gick väldigt bra. Sen red jag och det var underbart! Jag och Fabian hade roligt och vi pratade om massor. hehe ni som har häst fattar. Vi var ute i ungefär en timme och galopperade och travade och såklart skrittade. Nu ska jag ut och mocka

Av Jossan Bergström - 16 mars 2011 20:29

Idag alltså den 16 mars, Idag så kom jag hem och ringde Greta och frågade när hon skulle till ridhuset, jag och Fabian skulle med. Greta sa vi fem och då kunde inte vi för vi måste gå till ridhuset och komma tillbaka vi sju för det vore så mörkt, men då kom vi på en smart idé . Dom skulle komma och hämta mig, Faban och viktor han ville se när jag tränade! Så jag gick ut och gjorde orning Fabian med Viktor hack i häl, kl 5 så kom Greta,Alladin och Alda som skulle rida Alladin idag. Att få in Fabian i transpoten var rätt så lätt med hjälp av mamma och Tomas. Vi åkte dit och värmde upp sen så tränade vi lite dressyr eller vad man ska säag, sen hoppade vi lite och Fabian tyckte det var super kul! Idag slog jag mitt rekord!!! 43 cm tror jag att det var eller sånt liknade. Jag är så stolt om min söta, underbara Fabian. Vi började runt sex och slutade vid sju tiden så Fabian var rätt slute.. Jag vill inte berätta hur slut jag var, Viktor hjälpte mig att skritta av och sätta på grimma och täcke, sen så skulle vi lasta in och det gick bra med Alladin men jag var lite stressad så det gick inte så bra i början men efter ett tag fattade Fabian att det inte var faligt! Sen så åkte vi hem till mig och jag lastade av tacka och sen tog jag in han i boxen, han var väldigt glad när han såg Åna... Sen så bytte jag täcke till något varmare, sen bjöd jag han vatten och myste sen gick jag in och VIktor åt en pannkaka sen åkte han hem. Nu sitter jag på darton ska snart göra mer läxor

God natt

  Bilder från fotodagen


Av Jossan Bergström - 16 mars 2011 20:18

Fabian fick stå idag, för jag var för slut för att göra nått annat än mysa med han. Skolan suger musten ur mig! Idag så vaknade jag 7 för min morbror ringde och frågade efter Erica, snacka om jag var lite sur! Efter det så kunde jag inte somna så jag gick up ovch åt frukost , mamma hade redan åkt till jobbet och tagit ut hästarna.  Jah såg på tv tills kl var 8 sen klädde jag mig och borstade tänderna (Som Tar TID) . Jag hann pricis innan morfar kom (Han skjusade mig till skolan) Jag gick i skolan som man skulle sen så kom mamma hämtade mig, i bilen beslöt jag och mamma att Fabian fick stå idag. Jag gjorde läxor hela dagen sen tog jag vi in hästarna då myste jag med Fabian extra mycket.

  bilder från fototdagen!

Av Jossan Bergström - 16 mars 2011 20:07

Nu ska jag blogga om förgår, jag kommer blogga som det var nu.

Idag så väckte mamma mig kl 8. Jag gick upp och då hade mamm redan tagit ut hästarna. Jag drack ett glas vatten sen tog jag mig en macka med smör. Jag satt på mig gympaklädera och tog min väska och sen skjusade mamma mig till myrbacka hallen. På gympan dansade vi! När vi slutade så kom mamma och hämtade mig, då sa hon att hon redan hade ridit Fabian och Åana. Åna hade blivit halt på båda frammbenen så hon får dtå i några dagar! Så jag fick slappa hela dagen nästan! Jag fick ju lov att ta in Fabian och efter jag hade tagit in han så myste jag ett tag!

  Foton från "fotodagen"

Av Jossan Bergström - 16 mars 2011 08:32

Snart drar man till skolan. Kanske blir det träning idag med Fabian annrs blir det att rida ut.Jag hinner inte skriva om i går eller i förgår men senare dag! Ska till skolan nu!

  

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards