Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under juli 2011

Av Jossan Bergström - 25 juli 2011 11:05

Hej hej, i dag är det dags att åka till kvarnåker. (till travstallet) Jag och Fabian, och Greta och Alladin. Vi åker idag och kommer nog hem på söndan, jag ser ifram mot det, jag har väntat ett litet tag. Kvarnåkers vägar är underbara, det finns vägar som går till Nås som går genom skogen. Och om man vill kan man rida hur länge som helst på vägarna inne i skogen. Jag och Greta och hästarna såklart ska utforska skogen i dag och i morgon får vi se vad vi ska göra med våra ponnisar. Vi ska bo i husvagn så det är inga luffare eller nått om ni ser hos där på travbanan. Jo travstallet ligger alldes bredvid travbanan så jag i alla fall ska försöka springa med Fabian i ett vara i allafall. Getingbettet Fabian har, svullnaden har  försvunnit väldigt mycket under dom senaste dagarna, och svullnaden han hade på bakbenen är borta och han visar inge tecken på helta. Nu ska jag packa lite hästsaker sen ska jag ta in Fabian DÅ BÖRJAR ÄVENTYRET!

 

Av Jossan Bergström - 23 juli 2011 11:24

Hej, har inte blogg på ett tag, jaha nu glömmer vi det. Idag ska Sanna rida Fabian och jag Åna,jag inte orolig utan ijävligt orolig för vi ska rida ut och om Sanna åker av och Fabian springer i väg? Jag ska rida Åna för Sanna vill så gärna rida Fabian. Vi ska nog bara rida en sväng tror jag sen ska vi ut p¨å en åker som är klar och springa lite. Jo detta har hänt: Fabian har fått ett getingbett mellan frambenen och Åna på magen. Jag har kollat på trav, jag har förstört en sadel. Sen Så har jag och Greta bestämt att vi ska till kvarnåker, Så på söndan kör vi dit grejorna och på måndan kör vi dit hästarna och stannar där tills söndan. Och jag har bestämt att jag ska spara pengar till en montékurs.

Av Jossan Bergström - 5 juli 2011 22:32

Fisketuren gick helt okej, vi tävlade och jag och Viktor vann. Det var Viktor som gjorde att vi vann, han fångade 5 fiskar. Jag ingen. Nu ska vi nog sova snart. I morgon ska jag rida för jag ska sätta igång Fabian igen efter han har stått så konstigt ett tag. Jag ska nog rida ut ensam och få samma känsla som jag hade när jag red förut, visst gillar jag Fabian och hästar men jag har inte samma klös i det längre kanske man ska säga. Och det är för jag har inte ridit på riktigt på länge nu. Så i morgon ska jag och Fabian ut och utforska naturen! Men nu ska jag kolla lite grejer sen ska jag lägga mig och stirra någonstans!!!!!!

// Hejsvejs ;)

Av Jossan Bergström - 5 juli 2011 16:29

Sitter hos mina kusiners mamma och kollar runt på dartorn. Idag har jag ridit en stund bara för jag hade inte så mycket tid på mig. Jag har också klippt våran gräsmatta så jag har tjärnat hundra kronor! Ni kanske undrar vad jag gör hos Mina kusiner, jo jag ska sova över här (Med en snakrade kusin) och nu snart ska vi åka och fiska i en sjön som borde ligga i Finland. Måste dra för min kusin tycker jag är långtråkig!

Av Jossan Bergström - 5 juli 2011 00:14

I dag vaknade jag vid nio, jag gick ner och mamma och Erica var redan uppe. Erica skulle till sitt underbara jobb i Vansbro. Mamma och jag satt på oss hästkläderna och väntade på Calle, Calle är en hovslagare som har värkade Fabian och satt på skor på Åna. Calle kom och gjorde klart hästarna sen åkte vi till Mormor och Morfar och mamma höll i Brago och Rebell när Calle värkte dom. Efter en stund var Calle klar så han åkte. Mamma och jag gick in till mormor (det var bara hon hemma.)Då kom sanna så åt vi mat sen kom Viktor och han följde med hem. När vi kom hem fixade jag viktor och mamma carol. Sen gick jag och mamma ut och red, först gick jag och mamma ut en sväng på åkern sen red viktor en stund på Fabian och jag på Åna, undertiden satt mamma upp ett hinder som jag och Fabian skulle hoppa. Jag och viktor böt häst. Jag hoppade upp på Fabian och red hindret några gånger sen gick jag ut på åkern ensam, och sprang och skrittade av. VI tog in hästarna och borstade av dom svetten. sen tog vi ut dom och gav dom kvällshö. sen åkte Viktor hem och mamma och jag skjutsade Erica (Hon hade kommit hem från jobbet,) till hennes kompisar, nu sitter jag här och ska sova. Sov gott alla i världen! 

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards