Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under april 2012

Av Jossan Bergström - 11 april 2012 22:47

Vart ingen ridning, för regnet och att jag hade så j***la ont i ryggen. Men jag, sanna, Erica och mamma var vid Erikshjälpen, kunde knappt stå p,g,a ryggen. Jag köpte tre böcker.

  • Saknad- träffad av blixten av Meg Cabot 
  • Tom Sawyer av Mark Twain
  • Systrar i jeans- Andra sommaren av Ann Brashares

Det var dom! När vi tog in hästarna satt jag på Fabian ett annat täcke. Han har haft regntäcke på sig. Så då fick han stallstäcket i stället. Nu måste jag sova! I morgon ska jag rida med mama och Åna!

Av Jossan Bergström - 11 april 2012 15:06

jaha, det där blogga grejen går inte så bra hehe. men jag har haft fullt upp!


Vi börjar med lördan, när jag var på trav i Romme. Jag åkte dit med, mamma, Roger och Roger´s sambo!Vi hade med oss Mirinda Krax, (ånas föl.) Och det gick väl inte så bra. Hon startade i V75, och startade med startbil. Hon var het bakom startbilen och då slog hon i huvudet i ena vigen. Och började galoppera. Så han som körde valde att inte köra klart loppet. Man kan inte lyckas varje gång!

(Mirinda är fölet, Åna maman.)

I söndags gjorde jag inget speciellt, red inte p,g,a vädret.


I måndags red jag i regnet på min underbar Fabian, vi red en sväng i skogen och då träffade vi på Greta, så hon följde oss hem.Det gick bra att rida, han lyssnade bra. När jag kom hem och jag var klar med Fabian åkte jag, Greta, Viktor och mama till Jim, där väntade Yvonne.Vi hjälpte henne med en häst som hade blivit sparkad i bogen, masserade den. Sen klappade jag på Flax, han stod där Roger förut men nu står han vid Jim. Jag klappade och ryktade sen åkte vi hem. Och Greta var vid oss tills runt tio.

   Gammal bild på Fabian.

Igår så red jag och mama först, vi red i sandtaget och det gick väl bra tills vi skulle upp för en backe och vi sprang. (åna var med.) och det låg kvistar i vägen och där snubblade Fabian på något vis. Men han verkar inte må dåligt, för när jag var ute idag, stod han på dyngstacken och såg glad ut! Ridningen gick bra i går, men jag måste medge att jag var lite orolig för Fabian. När vi kom hem, gjorde vi ordning i boxarna, mockade la in hö. Sen fick hästarna gå in (kl fyra) för det var dåligt regn. Jag och mamma, Viktor åkte till Jim och där var Yvonne och vi skulle rida Manos (tror det stavas) och Flax. (jag skulle rida..först för ingen ville prova först.) Vi gjorde klar Manos först, sen gick vi ut och jag travade och gick sen red Yvonne lite. Sen tog vi in Flax när vi var klar med Manos och det gick bra tills jag satt mig på. Han var het och jag krånglade med stigbyglarna (han är inte van dom.) så han stegae. Det gick bra, slog i munnen i hans hals, sen gjorde jag illa ryggen igen (har gjort illa nacken när jag skulle lasta ur Fabian.) när jag ramlade av. Jag vart lite rädd men det försvann, jag ville inte hoppa upp., vet att det var dumt. Men kände mig inte säker. Men jag longerade han med nersläppta stigbyglar så han fick känna av dom lite. Sen fick han gå in för dan. Det var allt


Ni får ett inlägg om dagens ridtur sen. Om ni har fråger, fråga på!

Av Jossan Bergström - 6 april 2012 22:40

Kände hur jag verkligen ville blogga!

Okej detta har jag gjort idag. Jag red på Fabian (Han mår bra om ni undrar!) varit på påskmiddag i fem timmar!

Jag och mamma gick ut vid tio och tog in Fabian och Åna. Och Fabian var knappt skitig! (och gud vad glad jag var då!) Vi ryktade och jag myste en stund med Fabian heheh. Sen sadlade vi och träsade sen bar det av! Vi gick ut i skogen och undrade vad vi skulle rida och vi valde "myren" som vi kallar det :) Vi travade först sen bar det i väg i galopp,(och fortare trav) och gud vad kul det var! Jag menar det verkligen! Vinden i håret och hur Fabians hovar lätt nuddar marken.   Vi sprang där och sen lugnade vi ner oss. Hästarna var fortfarande heta, så sprang lite till. Vi, (Åna mår bra och njuter av livet!) sprang lite till och jag och Fabian kom till ett ställe där det var litet hinder (ungefär 20cm.) Och gud vad han hoppade! Han  hoppade minst 30cm över hindret, och det var väldigt kul! Sen travde vi av och red hem. Det gick bra och rida, Fabian lyssnade väldigt bra för att vara het :) Vi ryktade av det lilla svetten dom hade sen gav vi dom andra hästarn hö. (alla hästar är kvar. Baringa, Ballerina, Olle, Carol och vi får inte glömma kon Bärta!och alla mår bra!)   (hade bara bild på Carol) Sen la vi ut hö till Fabian och Åna, så gick dom ut och mamma började mocka. Mamma mockade fem boxar och jag två heheh. Sen la vi in hö och ställde in vatten.

Sen gick vi in och gjorde ordnig oss, för kl var runt två och tre skulle vi vara vid mormor och morfar! Jag duchade av häst lukten och sen klädde jag mig och fixade håret, sen åkte vi. Vi åkte dit vid tre kom hem vid halv nio :) älskar min släkt! Vi åt, drog skämt (som var dåliga) Sen kollade jag i album. Och vi som jag pratar om var.: Ann,Roine,Ida,Robert,Moa,Fredrik,mormor, morfar, Jag, mamma och Erica. Tyvärr har jag inga bilder:( Men det kommer lite gamla bilder på fabian i ställe :) I morgon blir trav i Romme!!!!

p.s när vi kom hem hade min underbara pappa tagit in hästarna.

Bilderna är tagna av: Greta, och mig själv!

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards