Allt som händer runt mig!

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Fyra av fyra

Av Jossan Bergström - 22 september 2013 19:32

Blev inge bloggning igår, var på höstmarknaden i Snöbyn hela dagen och hjälpte till. Och ingen kamera hade jag med så jag tänkte att det skulle vara tråkigt, med bara text :) Ja, idag i alla fall har jag och mamma rört på alla hästar. Olle, Tantor, Åna och Fabian. Vi körde dom två och två till travbanan i Kvarnåker och körde Åna och Tantor och red Fabian och Olle.

    Vad skitig fabian var i nästan :o! hehe 


Det gick bra att rida Fabian, han var på ge och han hade ju med sin springkompis Olle med sig! Han sprang på och han verkar fått mer kondis för han varit mindre svettig än jag trodde :) Olle höll på vad han ville, ha galopperade och sprang pass. Mamma skrattade och sa att hon nu fått prova rida i passgång:) Nej men Olle var lite ömfotad antagligen, han är barfota så det vore inte så konstigt.Vi red runt i kvarnåker på cirka 40 min kanske. Sen baddade jag av Fabian svetten och Olle blev duschad. orkade inte tjafsa med Fabian idag.

   

En fika med mormor Svante, Viktor och pappa och mamma och jag såklart. Det var härligt att vila en liten stund innan det var dax för Åna. Inte för hon är jobbig att köra men jag skulle köra med väst vilket jag inte är van med.

 

Det var lätt och snabbt att sela Åna, jag börjar äntligen få ordning på det! Mamma tog lite längre med Tantor men det gör inget, han är ju bara 4år. Vilket är rena bebisen i mina ögon! Kanske för att jag själv har en tonåring på 19år? xD

Det gick jätte bra att köra, Åna var pigg, hon med! Hon ville springa och det fick hon, lite i alla fall! Hon har ju en bebis i magen. Tantor gjorde ett bra jobb inge pass eller galopp och det är alltid bra. Och att köra i väst? Det är okej kände mig som en uppstoppad gnu eller nått bara :)

   

Förlåt för suddigheten men verken Åna eller Tantor ville vara med på bild.Åna först Tantor sist


Sen bar det hemåt och jag har tagit det lugnt nu, är ju skola i morgon. Kom ihåg att jag en hobbyfotograf som just börjat fota, så var snäll mot mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan Bergström - 17 maj 2016 09:43

Det var längesen jag var här inne, och mycket har ändrats sen dess. Jag har flyttat hemifrån och bor själv i en studentkorridor i utanför Falun. Jag går på Kristinegymnasiet och läser samhällsvetenskap. Jag funderar på att börja blogga igen. Men...

Av Jossan Bergström - 14 februari 2015 10:31


Red både Fabian och Mirinda igår, Mirinda var lite dryg, hon låg på bettet och var mer intresserad av sakerna runt omkring henne. Försökte ändå köra ett relativt bra dressyr pass, men det gick inte så bra som jag vela. Men men! Sprang av henne i skog...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 21:53


Blev ändrade planer idag med! Blev ingen ridning på mammas kompis häst, tiden blev ändrad till fredagen. Mirinda: hon kördes istället idag, för hon har blivit riden de senaste passen. Körde först 4 varv på banan som uppvärmingen, skuttade ett halvt ...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 08:14

Imorse var jag inte lika pigg när jag vakna, men inte heller lika trött som jag var förra veckan. Idag ska jag hjälpa en vän till mamma och rida en av hennes travare, jag går antagligen ut i skogen och klättrar + lite trav. Blir antagligen någon in...

Av Jossan Bergström - 9 februari 2015 20:01

Jaha ridturen blev lite ändrade idag, blev en skitt och trav tur tillsammans med pappa som körde en av travarna, Rurik. Inte så lätt att ta kort när man rör sig, och ekipaget som man tar kort på sig rör sig också :) Men ridturen gick bra, Fabian ...

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards