Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under november 2014

Av Jossan Bergström - 25 november 2014 18:32

Hann att rida en sväng idag innan det blev kolsvart! Blev en skitt och trav sväng på en av åkrarna som faktist inte är plöjd, och det gick super! Fabian arbetade på, inge krångel att han skulle hem eller liknade. Han tog i traven, och var lugn och samlad i skritten.
Ridturen tog väl en 40 minuter, men jag tog det lugnt med honom för det är ändå ett tag sen jag red honom "riktig". Men i morgon ( om jag hinner) ska jag bog galoppera också!! :) har inte gjort det på ett tag.
När jag hade slängt in alla hästar efter så borstade jag av alla små hästar, det är så tråkigt just nu, dom är geggigare än någonsin! Carol som är brun/vit är enbart brun nuförtiden. Men det gick väl att borsta bort med lite envishet ;)
Passade på att knäppa lite kort när jag var ute i stallet! Först är på åns, andra på Freke och jag, tredje på Freke och fjärde på Fabian <3

Av Jossan Bergström - 25 november 2014 12:17

Idag ska jag försöka hinna rida, men vi får se om jag hinnan det blir mörkt innan jag är klar med alla hästar, ska antagligen mocka några boxar också :)
För idag ska mamma och pappa iväg på trav, tantor startar i Romme klockan 15 och jag kan inte följa med på grund av skolan. Men det ska nog gå bra, bara han ibte galopperar eller passar ;)

Av Jossan Bergström - 24 november 2014 15:54

På sistone har jag inte haft sån stor lust att rida elr hålla på med hästar överhuvudtaget. Men förra veckan så var jag på praktik på rättviks travbana i stall whitasp, och min hästögat kom flygande tillbaka!
Fick nya inspiration och gnistan kom tillbaka, och nu är det på väg upp igen!
Fast jag har fortfarande problemet med ridningen, här hemma har bönderna plöjt upp åkrarna så om man går i det, sjunker hästarna ner till knäna. Och jag måste gå på åkrarna om jag jag ska ta mig någonstans! Men jag tror att det blir bättre när snön och kylan kommer, och åldrarna fryser på. Tills dess så får jag hoppas att mamma är snäll och kör mig och Fabian till kvarnåker någon gång i veckan :)
Förresten så har lilla Freke blivit chipmärkt så nu finns han på "riktigt"! Bjuder på en gammal bild på Freke och mig

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards