Allt som händer runt mig!

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Jossan Bergström - 17 januari 2015 20:28

ridninigen idag var inte helt som jag hade planerat. Valde ist att rids på en åker här i närheten, och känns genom honom i alla tre gångarter. Först fick han pulsa i skitt, och det gjorde han väldigt bra. Sen travade vi fram rätt så länge, så han blev lite trött ( fick pulsa snö samtidigt) men vi galopperade lite också, och det gick galant. Förutom att han var väldigt trött på slutet, men det är förståeligt. Han fick ju lov att pulsa samtidigt som han skitta, trava och galopperade.

vi var vackra i rött idag
Annars gick ridturen galant och han var snäll i hanteringen. Förutom när jag skulle sitta upp, då vägrade han stå still. Men jag tror det berodde på att resten av hästarna stod och försökte prata med honom. Men jag ska ändå träna på det, att han ska stå still vid uppsättning, både med sadeln och utan.
Kom hem och masserade honom som vanligt, och satt på honom ety täcke. Och tog in resten av hästarna.

Men denna lilla filuren tog sig in alldes själv! Hon öppnade hagen och så tittade jag ut så stod hon i sin Box. Hon stod själv i hagen så det var skönt!
Freke fick ingen promenad idag, för det är is överallt!! Och han ju inga skor, så jag vill inte riskera nått.

så här ser det ut just nu, ÖVERALLT! Blää
Imorgon ska jag försöka ta mig till sandtaget, men mamma sa att det kunde bli en till snöstorm i morgon :(
Får väl ta det som det kommer :)

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards