Allt som händer runt mig!

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Jossan Bergström - 1 februari 2015 19:31

Det är inte lätt att rida utan tyglar, visst går det men jag ville inte prova det för första gången idag. Kom ut istallet och gjorde klar Fabian för att gå ut, och hämtade tränset. Och där fanns det inga tyglar, och jag hittade inga i hela sadelkammaren. Så det blev ingen ridning idag :( För tydligen låg mina tyglar i Kvarnåker sen jag red där sist, men det positiva är att jag får ju tillbaka dem i morgon.


Allt är packat och klart så imorgon är det bara att jag ska gå i skolan sen far vi till kvarnåker :)

En annan roligt grej är att Tantor vann idag på travet! Jag och pappa satt och skrek i soffan när han närmade målet, för en häst kom precis när Tantor skulle korsa mållinjen. Så vi satt på tå under tiden vi väntade på målfotot, och när de kom. Han vann! Men bara med en noslängd, men det är bra för Tantor!

Som jag skrev förut är Tantor lite osäker, men Björn styrde han till ledning från start och inga galopper! Fast det blev omstart, han låg etta ända fram tills 500 hundra kvar, då kom en häst bakifrån men Tantor fortsatte att springa. Och det gjorde han bra ;)

Insåg dock att jag har en till läxa som jag måste göra klar, så det är väl bara att sätta igång!


Av Jossan Bergström - 1 februari 2015 15:03

Titta på min lilla kille! Här var han bara några timmar

Av Jossan Bergström - 1 februari 2015 12:24

Det är bestämt! Imorgon ska jag få flytta Fabian till kvarnåker, jag är så lättad och glad! Ni förstår inte :)

Nu kan jag verkligen känna glädje när jag rider, och inte irritation över att jag inte har någonstans att rida. Har kollat bussar också, det går en när jag jag slutar skolan, men jag vet inte hur jag ska ta mig hem. Men det ordnar sig väl :)

Jag har också börjat med ett skolarbete och förhoppningsvis är det klart till imorgon, så kan jag slippa tänka på det också. Då har jag bara en tyska prestation som ska vara klar på fredag, men det tänkte jag göra på tisdagen i skolan.


Idag ska jag ut och rida barbacka en sväng, ska både galoppera och trava. Blir en bra start på en ny underbar vecka i kvarnåker. Vi får se hur länge jag blir kvar, men minst två veckor iallafall. Så jag kan börja rida på allvar. Antagligen kommer han gå 6 dagar i veckan, med både hårda och lätta pass.

Och medan jag är där ska jag passa på att rida Mirinda så pass mycket som jag kan. Henne borde jag hinna rida på tisdagar, och helgerna.

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards