Allt som händer runt mig!

Direktlänk till inlägg 9 februari 2015

Ändring

Av Jossan Bergström - 9 februari 2015 20:01

Jaha ridturen blev lite ändrade idag, blev en skitt och trav tur tillsammans med pappa som körde en av travarna, Rurik.

Inte så lätt att ta kort när man rör sig, och ekipaget som man tar kort på sig rör sig också :)
Men ridturen gick bra, Fabian skötte sig och Rurik arbetade på. Han fick dra den lite tyngre vagnen för att bygga lite muskel och ta det lite lugnt. För på Onsdagen startar Rurik, Tantor och geten på Romme. Tantor och geten går i samma lopp, så vi få se hur stressad jag och mamma blir ;) men det ska nog gå bra. För tantors del så är det om han kan hålla ihop nerverna och inte börja galoppera. rurik får inte komma för långt från första klungan, för då tycker han att det är ingen idé att springa fortare än hästarna i andra klungan. Men geten beror det mest på vad hon är på för humör. Tar med kameran och knäpper lite kort, så ni kan få se lite hur processen är fram till själva tävligen.

en bild från nån dag sen
Imorgon ska jag rida både Mirinda och Fabian. Fabians ridtur blir den som var planerad idag, medan Mirinda ska jag rida ett lätt "dressyrpass"med volter, serpentiner och åttor. Ska börja få ihop henne lite lätt. Ska arbeta i både trav och skitt. Avslutar nog med en trav vända i skogen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan Bergström - 17 maj 2016 09:43

Det var längesen jag var här inne, och mycket har ändrats sen dess. Jag har flyttat hemifrån och bor själv i en studentkorridor i utanför Falun. Jag går på Kristinegymnasiet och läser samhällsvetenskap. Jag funderar på att börja blogga igen. Men...

Av Jossan Bergström - 14 februari 2015 10:31


Red både Fabian och Mirinda igår, Mirinda var lite dryg, hon låg på bettet och var mer intresserad av sakerna runt omkring henne. Försökte ändå köra ett relativt bra dressyr pass, men det gick inte så bra som jag vela. Men men! Sprang av henne i skog...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 21:53


Blev ändrade planer idag med! Blev ingen ridning på mammas kompis häst, tiden blev ändrad till fredagen. Mirinda: hon kördes istället idag, för hon har blivit riden de senaste passen. Körde först 4 varv på banan som uppvärmingen, skuttade ett halvt ...

Av Jossan Bergström - 10 februari 2015 08:14

Imorse var jag inte lika pigg när jag vakna, men inte heller lika trött som jag var förra veckan. Idag ska jag hjälpa en vän till mamma och rida en av hennes travare, jag går antagligen ut i skogen och klättrar + lite trav. Blir antagligen någon in...

Av Jossan Bergström - 9 februari 2015 06:32


Är inte helt trött idag, vaknade faktiskt när alarmet ringde för första gången, och har legat i sängen fram tills nu med mobilen. Ska väl stiga upp snart:) Igår fick jag en tankeställare, nu ska jag sluta klaga! För det finns människor som har det ...

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards