Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under december 2012

:)

Av Jossan Bergström - 26 december 2012 11:06

Rida och mocka är det som står på schemat, sen ska jag nog skriva om häst nummer 2! Nej nu måste jag dra, för morsan kommer hem halv, och hästarna ska vara inne då   

  Gammal bild

Av Jossan Bergström - 25 december 2012 17:26

En läsare undrade om jag kunde berätta lite om mina hästar här på gården :) Fast alla är inte mina, vissa är mammas.


Ja, tänkte så här att varje häst får ett varsit inlägg, och vi har 6 hästar :) och det blir nog en häst per dag, mer om jag orkar.


Först har vi Fabian, Fabian har jag haft i två år nu, och han är en D-ponny. Han är 18 år fyller 19 nästa år. Han beter sig inte som 18 ska jag säga, han är ibland som en unghäst :) som idag till exempel så sprang han runt i hagen som en toke ;) sparka bakut och en massa. Men det är såna saker som gör Fabian till fabian. Han är inte perfekt, han har sin personlighet. Han är rädd om sitt huvud så jag får knappt röra det förens han skjuter upp det i värderet, men det blir bättre och bättre. Han tycker väldigt mycket om godis, och att galoppera i snö, och mindre om att rida dressyr. Men han ÄLSKAR  att hoppa, han flyger över hinderna. Men tyvärr kan jag inte hoppa så mycket, för han har atros i bakbenen, men han har inte märkt av det sen han har kommit hit.Men när vi väl hoppar då du! Fabian är nog en av mina bästa vänner, visst alla säger så om sina hästar. Men han är verkligen det.

Innan Fabian kom till oss så bodde han med Linnéa och hennes familj, och där hade han bott i ett par år, men tyvärr fick hon lov att sälja honom, så min morfar ordnade till det, och en dag stod han på gården. Innan han hade bott hos Linnéa så hade han bott hela sitt liv på ridhus, och som jag märker av så gillade han inte alls det. Han hatar att gå till ridhuset här hemma, han blir alldes nervös och tittig. Och han gillar inte dressyr,men han är duktig så jag antar att det var det som dom anväde honom till på ridskolan. Linnéa hoppade honom, men fick sluta när dom fick reda på att han hade atros, men som tur var så kom han till mig, inte för att jag säger att han hade det dåligt hos Linnéa utan att jag är tacksam, för om han inte hade varit vid Linnéa kanske han inte hade varit så duktig som han är dag, och då skulle han inte kunnat lära MIG en massa, så tack så mycket  Linnéa med familj! Mitt mål med Fabian är att vi ska blir bättre att gå in i transporten (han HATAR verkligen det) Annars är jag nöjd. Fabian lär mig en massa, och tillsammans så lär vi varandra.  

gullunge!

  Jag och han

  JAg och han :)

       

Glömde säga att Fabians ras är okänd, eller bland ras som det står i papprena.

Man vet faktiskt inte vem han mamma och pappa är, eller hur gammal han är, det står olika överallt. det står 1993 1994 och 1995 och vi valde det som var i mitten :) Det ända dom vet för säker är att ridskolan som köpte honom köpte honom på Gotland hos en hästhandlare, alltså är han gottlänning :)

Av Jossan Bergström - 16 december 2012 11:59

Nu har jag bestämt att Fabian får stå tills jullovet börja, alltså ´4 dagar. Sen får han ju stå julafton såklart :) 

Nu ska jag ut och mocka och pynta stallet!

En bild från förra året

 

gud var tjock han såg ut att vara.

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards