Allt som händer runt mig!

Alla inlägg under mars 2013

Av Jossan Bergström - 31 mars 2013 12:41

När jag började med hästar så visste jag ingeting om trav. Men ändå hade jag ett varmblod till häst, men nu när tiden började gå så har mina ögon börjat öppas.

Sen fick vi Olle och mamma började prata om att starta honom i trav, och då väcktes intresset som stort. Jag började hänga med när mamma följde med Roger (han som vi fick Åna av) på trav. 

Det jag vill säga är att jag hade helt fel med travsporten. jag trodde att dom sket i sina hästar och såg bara pengar, visst finns det såna men det finns det också inom ridsporten. Men det finns folk som vaderar sina hästar som barn, dom är deras leverbröd, så dom tar hand om dom, dom  mäter puls, kollar ben efter varje träning, lopp.

Det är min åsikt om ni undrar.  Så nu är min plan att bli travkusk/travtränare.

  inget med sakern att göra men men


Av Jossan Bergström - 10 mars 2013 15:20

Nu är det dax att  tag i allt igen, skolan, Fabian ALLT!

Jag har varit på latsida nu på vinter halvåret, men Fabian, skolan och bloggningen. Men nu är den en ny början. 

I sommar ska jag ta tag i Fabian, eller ta tag ta tag, jag ska börja rida han mer. Under nästan hela mitt liv har jag varit slö under vinterhalvåret har jag varit lite seg. 

Det är bestämt att Fabian ska gå hela sommaren, och sen stå under vintern, undrar varför jag inte kom på det tidigare? 

Men det blir lite kärt under dom två första veckorna på sommarlovet, jag ska komfrimera mig, tro det eller ej.Efter det ska all fokus vara på Fabian, och vännerna mina. 

Föresten så sitter jag på en Mac book, vilket är väldigt konstigt allt är fel!.

Tro inte att den är min utan det är syrrans. 

 

Syskorna Holm/Bergström

Av Jossan Bergström - 4 mars 2013 16:06

När ni ser rubriken tycker ni säkert att jag är för ung för det, men icke sa nicke!

I min framtid så ser det rätt så ijust ut. Om det går som jag vill alltså. Min dröm är att ha ett eget travstall, som också är ridstall. En stor och komplecerad dröm men jag vill lyckas. Jag ska försöka få min prao i Romme, eller Rättvik och visa mina framfötter. Med Fabian är det att jag har valt att låta han bli halvpensionär när jag börjar gymnasium, det beror om jag kommer in i Rättvik, men det är ett par år dit!

Där har ni lite om min framtid, men framtiden på bloggen är mörk. Har funderat och funderat, och insett att jag skulle kunna sluta utan någon skulle märka det. Och det som gäller att skriva för min skull, varför börjar jag inte med dagbok bara?

Nu ska jag grubbla vidare och ta mina tankar ut i stallet. Vi hörs sen.

 

Presentation


Allt Och Lite Till!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag blogga mer?
 Ja
 Nej
 Nej, du kan lägga ner bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards